جوین طب

طب جوان

جوین طب

طب جوان

روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک (ricinus communis) گرفته می‌شود

روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک (ricinus communis) گرفته می‌شود که بومی نواحی گرمسیری آسیا و آفریقاست. این روغن را معمولا به طور مستقیم و با استفاده از پنبه روی پوست استفاده می‌کنند. روغن کرچک، نسبتا بی‌خطر است اما برخی از افراد ممکن است بعد از مصرف آن روی پوست، دچار عوارض جانبی بشوند. گفته می‌شود روغن کرچک، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و مرطوب کنندگی دارد.

افرادی که عادت به قرار دادن دست در زیر سر یا زیر بالش دارند

افرادی که عادت به قرار دادن دست در زیر سر یا زیر بالش دارند، در معرض آسیب‌های شانه قرار دارند؛ حتی ممکن است اگر مچ دست زیر سر قرار دهند در معرض ابتلا به تونل کارپ قرار بگیرند که اعصاب ناحیه مچ دست را دچار التهاب و آسیب می‌کند؛ ممکن است به دلیل حالت خمیده‌ای که آرنج آن‌ها به خود می‌گیرد به التهاب تاندون‌های عضلات ناحیه ارنج مبتلا شوند.

این فیزیوتراپیست افزود: روش مناسب بعدی برای خواب حالت تاق باز است؛ بهتر در این نوع خواب بالشی زیر زانوها قرار دهید تا گودی کمر نسبتا صاف شود، دست ها کنار بدن باشند و بالشی با ارتفاع حدود ۴ سانت به طوری که قوس سر و گردن حمایت شود قرار بگیرد.

وی درباره عوارض دمر خوابیدن اظهار کرد: دمر خوابیدن در کل روش‌ خوبی برای استراحت نیست؛ اما اگر در زمان کوتاه باشد مشکی ایجاد نمی‌کند چرا که تغییر وضعیت در طول خواب به افراد کمک می‌کند تا خستگی را از تن به در کنند اما برای مدت طولانی خیر؛ در این حالت فرد مجبور است سر را به یک طرف بچرخاند که باعث افزایش فشار وارده به ناحیه گردن و افزایش قوس کمرخواهد شد.