جوین طب

طب جوان

جوین طب

طب جوان

طب‌سوزنی و طب گیاهی چینی می‌تواند اگزما را درمان کند

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که طب‌سوزنی و طب گیاهی چینی می‌تواند اگزما را درمان کند. نوشیدن مخلوطی از گیاهان دارویی چینی و استحمام با آنها و استفاده از کرم‌های گیاهی، اگزما را در اکثر بیماران درمان می‌کند.

چای سبز و سیاه و سفید، موجب بهبود اگزما می‌شود. علاوه بر نوشیدن، اسپری آنها بر روی پوست نیز مؤثر خواهد بود، اگرچه توصیه می‌شود دراستفاده از آنها متعادل باشید، زیرا حاوی کافئین هستند. آبلیمو، رزماری و روغن زیتون نیز مؤثرند. روغن درخت چای نیز یکی از دیگر  درمان‌های مفید اگزما است.

برخی افراد درمی‌یابند که با تغییر رژیم غذائی می‌توانند اگزمای خود را درمان کنند

برخی افراد درمی‌یابند که با تغییر رژیم غذائی می‌توانند اگزمای خود را درمان کنند؛ یکی ازاین افراد دکتر لیم اولین است که کتاب اگزما و اسرار رژیم غذائی را نیز نوشته است.  تخم‌مرغ، محصولات لبنی، شکلات، رنگ‌های مصنوعی، طعم‌دهنده‌های و غذاهای فرآوری شده را از زندگی خود حذف کنید.  میوه‌ها و سبزیجات خام بخورید و رژیم غذائی سرشار از آبمیوه و میوه داشته باشید.

۶۰ درصد میوه و سبزیجات خام بخورید و ۴۰ درصد آب، میوه و سبزیجات تازه ، اسیدهای چرب ضروری را که در روغن ماهی، تخم‌کتان، گردو، ساردین و ماهی آزاد وجود دارند، فراموش نکنید. بهترین نوع اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌توانید مکمل آن را بخورید. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد مکمل روی موجب کمبود مس در بدن می‌شود. پروبیوتیک‌هایی همچون  اسید و فیلوس و بیفنیو‌باکتر‌ها را فراموش نکنید. این باکتری‌های مفید می‌توانند به درمان اگزما در کودکان کمک کنند.